14. lokakuuta 2010

Wanted: Raidallinen villasukka

Kiireiset ihmiset on tärkeitä tai tärkeät ihmiset on kiireisiä. Voi luoja, minun täytyy olla todella tärkeä! Oon melko varma, että kuristan seuraavan, joka tulee kertomaan minulle, miten ensi viikko tulee olemaan k-a-m-a-l-a. Oon ollu tämän viikon menossä pää kolmantena jalkana erilaisten koulujuttujen takia. (Ja kuristan myös sen, joka tulee vinkumaan siitä kuuluisasta viime tipasta. Oon siirtäny tätä kaikkea, koska en oo ehtiny aiemmin. Samaan aikaan muuten kerroin koululla vierailleille abeille ja ammattikoululaisille, miten kivaa ja huippua meillä täällä koulussa on!) Lisäksi stressaa tuleva työharjoittelu, joka ei nyt ookaan menossa ihan niiku piti. Sen siitä saa, kun kerrankin on ajoissa.


Sen lisäksi oon yrittäny pitää tätä taloa lämpimänä. Keittiössä on tällä hetkellä ehkä 14 astetta lämmintä, joten en malta odottaa talvea... Kokeilen tässä eri taktiikoita tuon uuninlämmityksen kanssa. Osaatteko muuten kertoa, että kannattaako pönttöuunissa polttaa tulta luukku kiinni vai auki vai onko sillä väliä? Kiitti jo etukäteen. Mietin myös, että lämmittääköhän tiskaaminen huoneilmaa? Siinä kun kuitenkin läträtään kuuman veden kanssa...


Sitten tää juttu, kun ensilumi. Ensilumet tuli kivasti jo sunnuntaina, mutta mitään ei jääny maahan, eikä siis tullu sitä kauheeta loskaa joka paikkaan. Tänään tuli lunta jo sen verran, että tuli sitä loskaakin. Voisko se lumi jäädä kerralla maahan, kun se tulee? Minusta tää nykyinen meininki on vähintäänkin luonnonvarojen tuhlausta. (Ja miten epäreilua on se, että sitä lunta tuli paljon enemmän etelässä?!) Sen lisäksi, että minulla on viha-rakkaus-suhde ensilumeen, se aiheuttaa minulle inhottavan joulu-fiiliksen. Minulla alkaa välittömästi soimaan kaiken maailman jingle bellssit päässä repeatilla ja saan ahdistuskohtauksen jouluisen citymarketin ajattelemisestakin. Tänä vuonna päätin, että ostan joululahjat ennen sitä varsinaista joulusesonkia. (Tosin tänään kuulin, että konvehtirasiat on jo kaupoissa, eli taisin myöhästyä.) Ja ne lahjat, jotka ajattelin tehdä itse... No, niitä saadaankin odotella vähintään ensi jouluun.


Ja koska oon ollu koko postauksen näin kauheen positiivinen, haluisin itkeä nyt loppuun yhestä asiasta. Oon nimittäin hukannu minun toisen raidallisen villasukan. Eihän siinä mitään muuten, mutta kun toinen ruskee villasukka on koiranoksennuksessa, niin nyt alkaa loppua parilliset sukat kesken...

2 kommenttia:

  1. Heheee, repesin tolle
    "Eihän siinä mitään muuten, mutta kun toinen ruskee villasukka on koiranoksennuksessa"
    voi ei....:D
    Pitäiskö sun pestä se, tai hienovarasesti pyytää joltain ripeä sormiselta sukulaiselta uudet villasukat ;)

    VastaaPoista
  2. Joo, siis aikeissahan on pestä se, mutta tässä tosiaan on ollu kiirettä tää viikko, niin ei oo iha vielä ehtiny.. Onneks on näitä paripuolia sukkia sentään! :D

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi!