21. joulukuuta 2011

Kenraaliharkkajutut

Tein eilen vuoden urotyön ja kävin ostaa kaikki joululahjat kerralla. Tai no, pariin lahjaan ostin tarvikkeet, jotka nyt odottelevat tuolla sitä hetkeä, kun joku ne lahjoitettavaan muotoon askartelee. Olin kaupoilla tosiaan ensimmäisten joukossa, roikkumassa oven kahvassa jo hyvissä ajoin. Vältyin siis pahimmilta ruuhkilta, mikä tosin kostautui sillä, että jouduin hengailemaan kaupungilla ylimääräistä aikaa. Oltiin nimittäin sovittu tapaaminen kavereiden kanssa iltapäivälle, mutta minä olin valmis jo puolen päivän aikoihin. No, loppu hyvin, kaikki hyvin ja kotiin selvisin. Tosin olin illalla aivan poikki!


Tänään olikin sitten vuorossa valmistujaisjuhlien kenraaliharjoitus. Minusta homma alkoi kuulostaa suunnilleen siltä, että huomenna olisi fiksua ilmaantua paikalle kokopitkässä mekossa. Sen verran tarkkaa toi tekeminen tuntui olevan. Mutta ei voi mitään, minulla on se viidentoista euron pikkumusta, sillä mennään! (Lisäksi tein eilen arjen säästöjä ja ostin toisenkin mekon, jonka ajattelin laittaa päälle sitten joulun jälkeen, kun järjestän sukulaisille pienen kahvitilaisuuden. Jokaiseen tilaisuuteen omansa...)


Nyt minun pitäis alkaa siivota, koska voi olla, että pari kaveria tulee huomenna pyörähtää ennen illan menoja. Täällä on tällä hetkellä hyvä kaaos. Aloin nimittäin pakkailla tavaroita siihen malliin, että pikkuveli saa omat tavaransa mahdutettua tänne tammikuun alussa. Jotenkin toi pakkaamishomma näkyy levinneen käsiin. Tai paremmin sanottuna ympäri kämppää... Ja tänä iltana ois vielä tarkotus ehtiä keilaamaan porukalla.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentistasi!