8. tammikuuta 2012

Jedilesken paluu


Aivan kuten uhkailinkin, torstai-iltana tuli rikottua tuota toimivaksi todettua lökäpöksylinjaa. Suunnaksi otettiin siis Raahe ja kaverin valmistujaispippalot. Oon saanu viimeisen reilun kolmen vuoden aikana kutsuja Raaheen ties mihin kissanristiäisiin, mutta nyt vasta etenin perille saakka. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan, vaikka kyseinen kylä on kuulema selkeästi enemmän kesäkaupunki kuin tammikuun alun turistikohde. Me skipattiin jatkobileet keskustassa, mutta sen verran turisteja oltiin, että pyörähdettiin vanhan Raahen puolella. Paikallisten kommentit oli lähinnä tyyliä "ketä tämä nyt kiinnostaa", mutta minä en kuunnellut, koska keskityin näkemään niitä vanhoja taloja nenä kiinni ikkunassa. Kotimatkalla suunniteltiinkin (tai lähinnä minä suunnittelin) kesälle sijoittuvaa Raahenreissua.


Myös eilen poistuttiin kotoa ihmisten ilmoille. Ajatuksena oli mennä poikaystävän kaverin luo katsomaan jotain leffaa, jota ei sitten kuitenkaan katsottu. Todettiin nimittäin kellon olevan niin paljon, että ei ehditä enää yöelämään, jos laitetaan parin tunnin elokuva pyörimään. Sitä paitsi puolet minun kavereista soitteli vähän väliä jostain päin Oulua, että missä oon, mitä teen. Lopulta kuitenkin vaan istuttiin ja kerrottiin armeijajuttuja niin kauan, että pilkkuun olisi ollut vain hetki. Lähettiin sitten ajelee kotiin nukkumaan. Melko onnistunut ilta, sanoisin.


Ei oikeesti mitään käryä, miten tuo miekka noihin kuviin on päätynyt, mutta se ei siis kuulunut asuun. Ja miekka ei siis ole minun. Valitettavasti en oo jedi, mutta jonkun pikkuisen droidiapulaisen ottaisin kyllä mielelläni siivoomaan ja tiskaamaan.

Nyt täytyy alkaa hiillostaa tuota jediritaria kauppaan. Täällä ei oo mitään syötävää, ja tänään minulla tekee mieli aamupalaa poikkeuksellisesti jo näin puolen päivän aikaan.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentistasi!