30. joulukuuta 2012

Vuosi 2012


Oletko saanut uuden ystävän tämän vuoden aikana?
Oonpa tainnut saadakin. Lisäksi on tullu valtava kasa uusia kavereita.

Oletko tehnyt jotain tänä vuonna, mitä et ole ennen tehnyt?
Oon varmaan tehnyt montakin sellaista asiaa, mutta en kai mitään ns. isoja juttuja. Mutta sellaisia, mistä oon jo pitemmän aikaa "haaveillu", niin kävin Lontoossa. Ja edellisessä postauksessahan puhuin jotain odotettavissa olevasta uudesta kokemuksesta, niin kävin eilen katsomassa SM-liigaa, ja nimenomaan Kärppien pelin. Haha, oli nyt tässä päällimmäisenä mielessä...

Oletko seurustellut tämän vuoden aikana?
Alkuvuodesta vielä seurustelin joo.

Yksi pitkäaikaisimmista haaveistani toteutui. Aloin opetella kitaransoittoa kerrankin niin aktiivisesti, että ehdin oppia muitakin sointuja kuin A7 ja D. Ja sain oman kitaran! (Ja ääh, kuinka haluan taas lyhyet etuhiukset, kun katson näitä alkuvuoden kuvia...)

Kerro pari parasta muistoasi tältä vuodelta?
Se Lontoon reissu perheen kanssa on ehottomasti yksi. Ja sitten yksi lämmin kesäyö, kun pidettiin sadetta pitsalaatikon alla. Ja kun Batmanin lääkäri totesi, että voijaan kokeilla jättää lääkitys pois ja Batmanin keho kesti sen.
Ja sitten jos oon vähän tylsä, niin tietysti se, kun kuulin että sain vakkarityöpaikan kaiken sen stressaamisen jälkeen. Ja kun kuulin, että sain vielä ylennyksenkin vielä vuoden päätteeksi.

Oletko riitaantunut kenenkään ystäväsi kanssa kuluneen vuoden aikana?
En. Oon huono riitelijä, kun tulee heti huono omatunto ja muutenkin pyrin välttämään konflikteja viimeseen saakka.

Kävin Helsingissä moikkaamassa Saraa ja Riikkaa. Pieni piristysreissu alkutalveen, jolloin olin tosi maassa johtuen kaikista vastoinkäymisistä.

Oletko muuttunut paljoa viimeisen vuoden aikana?
Juu, varmaankin melko paljon. Tämän vuoden aikana on tapahtunu niin valtavan isoja asioita, että ois hullua väittää, ettei ne ois muuttanu minua mitenkään.

Oletko lihonnut?
Enpä usko. En kyllä harrasta painon tarkkailua, mutta sen mitä kerran vuojessa oon käyny vaa'alla näiden "aikuisvuosien" aikana, nii aina se on näyttäny samaa. 

Aloin harrastaa avantouintia. En ois koskaan kuvitellu ihastuvani tuohon lajiin, mutta niin vain kävi!

Oletko saanut porttikieltoa minnekään tämän vuoden aikana?
Haha, oon varmaan tosi tylsä, kun en oo saanu koskaan porttikieltoa mihinkään.

Oletko ollut elokuvissa YKSIN tämän vuoden aikana?
Käyn elokuvissa muutenkin niin harvoin, että eipä oo tullu yksin lähettyä.

Oletko ottanut tatuointia/lävistystä viimeisen vuoden aikana?
Enpä oo.

Kävin ekaa kertaa Lontoossa. Kaupungissa, joka on ollu must see -listalla pitkään.


TURHANPÄIVÄINEN ÄLYKKYYS: 

Kuka oli paras uusi tuttavuus?
En voi nimetä ketään yhtä henkilöä. Niinkun jo aiemmin taisin todeta, niin oon tutustunu tosi moneen uuteen ihmiseen tänä vuonna. 

Synnyttikö kukaan läheisesi?
Ei kukaan läheinen, mutta monet entiset luokkakaverit saivat kyllä lapsia, mikä on ihan hirveetä! Tai siis tosi ihana asiahan se on, mutta hirveetä siksi, että oma elämä on tuossa suhteessa aivan vaiheessa...

Kuoliko kukaan läheisesi?
Ei onneksi tainnut.

Valokuvasin paljon mm. luontoa. Yksi kesän hienoimmista kuvausreissuista oli ehdottomasti reissu Hepokönkäälle.

Missä maissa kävit?
Englannissa, en tainnut tänä vuonna ehtiä sen kummemmin mihinkään, vaikka olihan meillä kova suunnitelma pyörähtää Haaparannassa hakee nuusk... Ei vaan oikeesti siis käyvä Ikeassa.

Mitä haluaisit vuodelta 2013 sellaista, joka ei onnistunut vuonna 2012?
Haluaisin saaha tietyt asiat tässä elämässä tasapainoon. Viime vuojen stressasin ensin töitten vuoksi ja kun työasiat oli ok, niin vaivasin päätäni ihmissuhdeasioilla. Lisäksi hain viime vuonna yliopistoon, mutta pääsykokeessa jäi sitten pari pistettä uupumaan. Tänä vuonna haluaisin olla sen muutaman pisteen parempi, mikäli nyt vielä oon sitä mieltä, että se ois miun juttu... Mutta katselee nyt tätä työtilannetta.

Mikä päivämäärä säilyy muistissasi vuodelta 2012?
No en kyllä osaa sanoa yhtään! Ehkä äitin synttärit, kun se nyt on semmonen, jonka muistaa ja sen aikaan tapahtu se Lontoo.

Vuonna 2012 innostuin hameista ja mekoista ja opettelin käyttämään niitä. Tässä asussa en muistaakseni käyny missään julkisella paikalla, mutta tämä oli silti yksi lemppareistani omasta vaatekaapista!

Kärsitkö vammoista?
Jatkuvasti. Mutta en mistään lääkäriä vaatineista, onneksi.

Mikä oli paras asia, jonka ostit?
Ehkä tämä tietokone, koska kitaraa ei varmaan lasketa, koska äiti makso sen ikään kuin valmistujaislahjana. 

Kenen käyttäytyminen ansaitsi kiitosta?
Ahm.. Äitin varmaan, kun se kesti minua alkuvuojen, kun jouduin asuu jonkin aikaa kotonakotona ja olin vielä töissä äitin työpaikalla.

Tein kesällä hurjana töitä, mutta ehin onneksi välillä lepäilläkin ja nauttia elämästä. Lisäksi meille kotiin muutti Junnu pikkuinen. Vuoden suloisuus!

Kenen käyttäytyminen aiheutti ahdistusta?
Hah, kuinka reilua ois alakaa luettelee nimiä tässä? Kyllähän näitä oli, mutta ei siitä sen enempää.

Mihin käytit suurimman osan rahoistasi?
Ruokaan, vuokraan, sisustukseen...

Vuoden 2012 ihmiset?
Tässä on jo ruodittu kaikki läheiset, joten ehkä tähän ois coolia vastata joku kansallisesti tai maailmanlaajuisesti merkittävä henkilö. Mutta oikeestaan en keksi ketään, kuka ois tehny erityisesti tänä vuonna jotain sellaista, että se olisi jäänyt mieleen.

Verrattuna tähän aikaan viime vuonna, oletko onnellisempi vai surullisempi?
Tavallaan ja tavallaan, työhommat stressasi vuosi sitten. Nyt on töitä, mutta muuten oonkin sitten monta kertaa enemmän hukassa nyt kuin silloin. Olin kyllä varmasti onnellisempi tuolloin, jos nyt katsotaan mielialaa yleisesti.

Sain töitä ja asunnon Oulusta ja muutin pois Kainuusta. Paikasta, joka oli olu ollu minun koti edelliset 23 vuotta. 

Lihavampi vai laihempi?
En usko, että paino on liikahtanu kauheesti mihinkään suuntaan.

Rikkaampi vai köyhempi?
Haha, tässä varmaan tarkotetaan rahaa ja omaisuutta... Oon nyt totta kai rikkaampi, kun viime vuonna olin just valmistunu opiskelija ja nyt oon ollu kuitenkin lähes koko vuojen työelämässä.

Mitä olisit toivonut tekeväsi enemmän?
Ei tule kyllä mieleen. Ehkä olisi voinu liikkua tai alkaa harrastaa jotain, tai toteuttaa itseäni enemmän tuolla valokuvauksen puolella. Mutta ei nämä oo semmosia asioita, joita ees mitenkään harmittelisin.

...entä vähemmän?
Toivoisin, että minun ei olisi tarvinnut murehtia niin monesta asiasta tämän vuojen aikana. Jos stressi ja murheet lyhentää ikää, niin tämä vuosi on kyllä vieny muutaman vuojen sieltä loppupuolelta. Oon menny niin vuoristorataa, että ensi vuojelle riittäis joku possujunakyyti.

Hankin kaukolaukaisimen kameraan ja muiden mallien puutteessa kulutin aikaa kuvaamalla itseäni.

Miten aiot viettää uuden vuoden?
Jos ihan vaan omassa seurassani, katsoisin vaikka leffan ja söisin jotain hyvää. Menisin sitten ajoissa nukkumaan. Ei mitään ihmeellistä siis. Juhlin vähän jo eilen, koska kaverit on töissä vuojenvaihteessa. Tai sitten jossain mökkeilemässä, mutta minulla ei nyt ollu mitään semmosta porukkaa, johon ois voinu hypätä mukaan. Ja Kainuuseenkaan en jaksa lähteä ajelee, kun just siellä kävin. Ihan hyvä näinkin.

Jos voisit mennä ajassa taaksepäin ja muuttaa yhden hetken menneestä vuodesta, mitä se olisi?
Hmm. En usko, että voisin yhtä hetkeä muuttamalla vaikuttaa tämän hetkiseen elämääni niin paljon, että se muutos kannattas tehä. Ja toisaalta, miksi lähteä ees muuttamaan niitä mitättömämpiä juttuja. Kai sille, että asiat tapahtuu, on syynsä.

 Rakastuitko vuonna 2012?
En rakastunut.

Koin yhden elämäni upeimmista päivistä, noin niin kuin visuaalisessa mielessä. Tein yötyötä ja missasin kaiken auringonvalon, paitsi tänä yhtenä pakkasaamuna, kun olin käymässä Kainuussa. Otin muutaman parhaista valokuvistani ikinä tuona päivänä.

Mikä oli mieluisin tv-sarja, jota seurasit?
Kun muistais vielä alkuvuojen... Mut viimesimmäksi nyt Roba. Ja nii, tietenkin Maajussille morsian! Haha..

Vihaatko tällä hetkellä ketään, jota et vihannut viime vuonna samaan aikaan?
En usko, että oisin ylipäätään vihannu ketään koskaan silleen oikeesti, pitemmän kaavan mukaan. Ehkä hetkellisesti oon saattanu tuntea vihaa, mutta tuskin vihannu. Joten en. 

Mikä oli paras lukemasi kirja?
Luin säälittävän vähän, etenkin siihen nähen, että minun piti alottaa lukemisharrastus kun muutin Ouluun. No, yksi, joka ainakin jäi mieleen, niin Katja Ketun Kätilö. Tykkäsin Ketun omaperäisestä kirjotustyylistä ja lisäksi se, että kirjan aihe liittyy Suomen historiaan, ja vieläpä sotahistoriaan, niin varmasti vaikutti myös.

Vietin erilaisen joulun töitten merkeissä. Aattoaamun ehdin olla kotona Kainuussa äidin joulupöydän äärellä, mutta yöksi ajelin jo Ouluun ja oikeastaan minun jouluni päättyikin siihen. Jouluun päättyi myös minun urani yöntyöntekijänä. Tammikuussa alkaakin sitten ihan uudet haasteet.

...entä musiikillinen löytö?
Hmm. En tiijä löysinkö mitään erityistä. Tykkäsin valtavasti Vain elämää -sarjan biisien uudelleenversioinneista ja monet ikään kuin heräs henkiin minulle. Ja joku Jari Sillanpää, jota en ois voinu ikinä kuvitella kuuntelevani, niin alkoikin kuulostaa mainiolta, kun se esitti muitten biisejä. Tai Katri Helena. Tai Cheek, josta en ennen välittäny yhtään, nii veti jonku puhelinlangat laulaa niin makeesti, että ei järkee!

Mitä teit syntymäpäivänäsi?
No en ees muista. Yleensä en tee mitään erikoista, käydään syömässä perheen kanssa tai juuaan lasit viiniä tms. jos satun olemaan kotona. Näky olevan tiistai, joten olin ihan vaan töissä varmaankin. (Jep, tarkistin, käytiin makkaranpaistoretkellä töissä. Tosin käytiin näköjään myös Kajaanissa ravintolassa perheen kanssa!)

Mikä tai kuka sai sinut pysymään järjissäsi?
En oo kyllä ihan varma, että oonko ylipäätään pysyny järjissäni ollenkaan... Mutta jos nyt jotain pitää sanoa, niin varmaan se, että minulla on työt. Oon nyt tosi tylsä, mutta se on tänä vuonna ollu se juttu, mihin oon voinu tarrautua ja mikä on saanu ne ikävät asiat hetkeksi unohtumaan. Vaikkakin välillä töiden puute on meinannu viedä ne viimesetkin järjen rippeet.

2 kommenttia:

  1. Oon samaa mieltä tuosta Cheekistä. Oon pyrkiny (ja onnistunu) välttelemään kyseistä artistia mielestäni melko hyvin mutta Vain Elämää sarjassa nosi yhdeksi lemppareista. Outoa!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Näinpä, toivottavasti ei ollu mikkää rooli mitä veti siinä ohjelmassa!

      Poista

Kiitos kommentistasi!