18. tammikuuta 2014

Talvihiusten pelastusoperaatio

Meinasin kirjoittaa operaato. Muuten passais aiheeseen, mutta ei tänä talvena. Oon nimittäin päättänyt, että tänä vuonna taistelen hyväkuntoisten hiusten puolesta. Alkutalvihan on ollut melko simppeli, kun mittari ei ole juurikaan pakkasen puolella käynyt. Mutta nyt pakkasten tultua hiukset leijaavat jossain ilmakehän ja avaruuden rajoilla tai vastaavasti liimautuvat päänahkaan pipon seurauksena. Tai mikä parasta, molempia yhtä aikaa. Kaiken kruunaa niskan ikitakku. 

Mutta kuten sanottua, tänä vuonna toivottavasti skippaan nuo uhkakuvat muutaman pienen kikan avulla.


  • Olen  laiskuuttani jättänyt hiusten värjäyksen kokonaan, uskoakseni tämä vaikuttaa hiusten kuntoon. Muistaakseni en ole käynyt kampaajalla tai kotiväripurkilla pariin vuoteen.
  • Kovilla pakkasilla pyrin pitämään latvat pipon tai takin alla lämpimässä. 
  • Siistin latvoja, kun huomaan niiden takkuuntuvan. En välttämättä leikkaa paljoa, mutta enimmät kaksihaaraiset pois, jotta minun ei tarvitsisi repiä takkuja auki niin usein ja vahingoittaa hiuksia.
 

  • Laiskuuttani olen myös venyttänyt hiustenpesuväliäni. Pesen hiukset maksimissaan pari kertaa viikossa, eli silloin, kun ne tuntuvat likaisilta.Toisinaan jatkan pesuväliä kuivashampoolla tai hiuspuuterilla.
  • Lämpökäsittelen hiuksiani äärimmäisen vähän. Annan hiusten kuivua itsestään, vaikka se kestääkin kauan. Suorista en juuri koskaan ja kiharran hyvin harvoin, koska se vie niin kauan aikaa ja kiharat hiukset takkuuntuvat helpommin. Jos kuitenkin käsittelen hiuksia, laitan aina lämpösuojaa.
 

  • Olen jättänyt kumisten hiuslenkkien käytön kokonaan. En tiedä, kuinka paljon merkitystä tällä todellisuudessa on, mutta turvaudun nykyään pelkästään puhelinjohtoponnareihin. Pidän hiuksia lähes koko ajan kiinni olosuhteiden pakosta, joten käytän mielelläni mahdollisimman hellävaraisia.
  •  Harjaan hiukseni Tangle Teezerillä. En kyllä osaa sanoa tämän hehkutetun harjan todellisista vaikutuksista hiusten kuntoa ajatellen, mutta uskon tähän kyllä kovasti.

  • Pesen hiukset ja päänahan toisinaan syväpuhdistavalla shmpoolla. Samalla käsittelen latvat syväkosteuttavalla hoitoaineella. Nyt pakkasten aikaan olen ajatellut tihentää hoitoaineen käyttöä, ehkä kerran viikkoon. Tekee hiuksista ihanan silkkiset! En ole testannut muita merkkejä, koska olen todennut Biozellin tuotteet toimiviksi, ja ennen kaikkea arvostan kotimaisuutta.

  • Lopuksi läträän hiuksiini kookosöljyä silloin tällöin ja annan vaikuttaa. Tämänkään tehosta en osaa oikein varmaksi sanoa, mutta olen lukenut paljon hyvää. Mutta ehkä hiukset tosiaan tuntuvat jonkun päivän terveemmän tuntuisilta ja ainakin tämä tuntuu tekevät suortuvista vähemmän sähköiset. Voi johtua kyllä hiuksiin jäävästä lievästä rasvaisuudesta, jota en halua pestä kokonaan pois.

Sellainen taistelu talvihiuksia vastaan. Olen huomannut, että käytän näin pipoaikaan hyvin vähän muotoilutuotteita, ehkä sekin vaikuttaa hiusten kuntoon. Napsin juuri vähän aikaa sitten niskasta hiuksia melko ronskilla otteella, olivat niin haperoa. Syytän tästä niitä kumisia ponnareita, joita vielä jokin aika sitten käytin. Odotan kovasti, että tuolta kasvaisi terveemmät niskavillat, jotta pääsen näkemään puhelinjohtoponnareiden positiiviset vaikutukset.

Millaisia luottokikkoja tai hoitotuotteita teiltä löytyy? Vai annatteko vain hiusten olla talvimodessa ja napsitte kuivat latvat kesäksi pois?

4 kommenttia:

  1. Sinulla on kyllä hiukset hyvässä kunnossa, kateeksi käy kun katsoo peilistä tätä minun pöheikköä! :D Mistä olet ostanut tuon shampoon ja hoitoaineen? Voisi nimittäin kokeilla itsekin noita.

    Terveisin hiusten kanssa ikuisesti taisteleva(ko) :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha, toki kuvissa yritän vähän harjata pahimpia pörröjä pois, mutta kyllä nämä tosiaan paremmassa kunnossa taitavat nyt olla, kuin aiempina talvina... Ostin shampoon ja hoitoaineen Kärkkäiseltä, ja minun käsityksen mukaan nämä on ihan markettituotteita! Voin tosiaan suositella, myös tuota syväpuhdistavaa shampoota, jos on tapana käyttää muotoilutuotteita! Ihan eri tuntu pesun jälkeen, kuin tavallisella shampoolla!

      Jospa tuo taistelu ei ole ikuinen, hiukset ovat vaan vieneet erät tähän saakka! ;)

      Poista
  2. Mitä kuivashampoota ja hiuspuuteria käytät? Mulla meinaa tummahiuksisena jää aina päähän näkyviin sellasta hiusputerin valkosta jauhetta ja ei oikee houkuttele sellanen harmaa juurikasvu... :D

    Ja sä oot muuten tosi kaunis ja tää on ihana blogi! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi, kommenttisi oli jostain syystä livahtanut roskaposteihin, mutta löyty onneksi!

      Minä oon käyttäny Osiksen puuteria, sitä tarvitsee laittaa tosi vähän! Ehkä se vähän helpottaa näin tummempihiuksisena tuota harmausongelmaa? Kuivashampoona on Herbinan tuote eli se on sitten vastaavasti halpis, ostin joskus pikaisesti kaverin suosituksesta. Enkä oo kyllä siinäkään huomannu pahempaa harmautta, kun oon harjannu hiukset huolellisesti suihkutuksen jälkeen. Kuivashampohin en oo perehtyny sen kummemmin, jotain eri puutereita oon testannu, mutta Osikseen oon aina päätyny uudestaan sen ylivoimaisen tehon vuoksi.

      Kiitos! Ja kiitos myös ihanasta kommentista! :)

      Poista

Kiitos kommentistasi!